Search This Blog

Thursday 3 July 2014

Berbuka Ala-ala Musafir di Padang Tak Berpasir

Semalam, ambik Encik Suami kat KLIA.. Ingatkan sampai pukul 7 mlm.. Tiba-tiba je pukul 6.38 ptg dah telefon abang dah sampai... Laaa.. sharp la pulak hari ni pilot tu.. maybe bulan puasa.. pilot pun nak balik buka dengan family.. Dengan kuasa magnet saya cepat-cepat pakai tudung dan memecut kereta kesayangan saya menuju ke KLIA2 dari Nilai (rumah kak sepupu..) kesian beliau kena tunggu saya.. nasib baik beliau sangat sabar orangnya.. Nasib baik KLIA2 tak lah saya risau sangat takut dia boring.. Kalau LCCT dulu boleh tahan jugak bosan menunggu disamping panass.. (sbb takde econ)

Ambik je suami pukul 7.10.. Tengah fikir-fikir nak buka kat mana.. Saya terlintas masjid yang akan kami lalu kejap lagi.. Terus cadangkan kat suami apa kata kita berbuka kat sini je sambil tunggu waktu maghrib masuk, solat dan baru cari restoran untuk makan.. Suami macam biasa setuju je.. hehe.. menujulah kami ke masjid tersebut..

Masjid Sultan Abdul Samad, KLIA, Sepang


Sampai je tengok ada wakaf yang sesuai untuk tujuan berbuka puasa.. Dengan tempat duduk yang selesa siap ada singki kat situ.. memang mesra jemaah masjid ni.. hehe.. Masjid ni memang cantik.. 


Tengah tunggu waktu berbuka.. Tibe-tiba datang seorang pak cik ajak kami berbuka kat dalam masjid.. Banyak kali pak cik tu ajak.. Saya dan suami pun masuklah dalam..
Masuk je dalam masjid.. terpegun tengok cantiknya rumah Allah ni.. Bersih sangat..

 Macam ICT pun ada.. hehe


Masuk dalam tengok laaa ramainya orang.. Rupanya memang hari ni ada someone yang sponsor makanan berbuka kat sini.. Pak cik yang ajak kami masuk tadi nampak kami.. disuruh anaknya bagi 2 biji kuih puteri ayu kat kami.. mungkin nampak macam kami ni orang asing kot.. jangan nampak cam makhluk asing dah la... hehe..

Lepas berbuka sikit-sikit semua orang bersiap-siap untuk solat maghrib.. saya pun joint la sekali.. Alhamdulillah memang seronok sangat rasa berbuka ala kadar kemudian terus menunaikan solat maghrib dan baru makan nasi.. Perut rasa kenyang je masa solat walaupun tak makan berat lagi.. 
   
Berbukalah kami kat sini... Mungkin ni la hikmahnya saya tinggal berjauhan dengan suami.. Allah memberi saya peluang untuk merasa bagaimana kehidupan sebagai musafir.. musafir ke.. ?? haha..

SELAMAT BERPUASA untuk hari yang ke-6.. 

1 comment:

  1. columbia titanium - Titanium-Arts
    Columbia Titanium Art titanium ring - Titanium-Arts. $45.00. Genre: Art. Product price of titanium Description. 1 piece for our titanium razor "columbia titanium" titanium guitar chords (latex) aluminum and ford fusion titanium 2019 aluminum aluminum foil.

    ReplyDelete