Search This Blog

Saturday 20 June 2015

Kitten Baru

Hi.. lama gile saya tak berblog.. ini 1st entry saya untuk tahun 2015.. haha.. ok.. saya br ambik kitten baru.. bagi nama Molly.. Molly ni female.. beli sebab konon-konon nak bagi bini kat kucing jantan saya nama Teddy.. Molly ni kecik lagi baru 2bulan+ Teddy pulak dah setahun.. saje beli kitten sebab nak mudah bagi serasi.. yelah kitten ni die x tahu pape lagi.. tahu nak main je kan.. gaduh2 tak pandai.. cume risau kat Teddy nanti bila jumpa Molly..

     Molly ni saya bela dulu sementara bagi besar sikit.. sebab kesian kat suami nak kena jaga kucing kecik yang sedikit cerewet ni.. sy dengan husben dok berjauhan.. sorang jaga Teddy sorang jaga Molly.. balik raya nanti baru nak bawa balik Besut dok dengan Teddy.. semoga Teddy gembira dengan kawan merangkap makwe yang tuan die pilih untuk dia.. kesian kat Teddy membesar sorang-sorang.. maafkan aku Teddy.. ( bukan Teddy boleh baca punnnn)

       Ni dia Molly.... taraaaaa.... comel tak... comel tak????

Saya pilih warna ala-ala ragdoll sebab Teddy pun warna bulu dia lebih kurang macam ni jugak.. kenapa warna macam ni???? Ok.. meh nak citer..
 
    Dulu masa darjah 6.. saya bela meow nama musang.. warna die sebijik macam Teddy ni..


Masa tingkatan 4.. Musang tu mati.. menangis-nangis saya bermalam-malam sebab terlalu rindukan dia.. yelah Musang tu kucing yang bijak giler.. pandai poo poo kat dalam mangkuk tandas lagi.. cme tak tahu nak flush je.. hehe.. lepas tu cerdik gile.. klau saya jerit je nama die memang sekejapan (bahasa untuk melambangkan sekejap giler) dia sampai depan saya.. kalau saya jerit nama Teddy sekarang minta maaf kucing tu buat tak tahu je..Musang ni mati sebab rasa macam kena racun.. yelah.. saya bela lepas.. masa tu budak-budak lagi.. tak pandai sangat bab kucing.. sekadar minat je kan.. kalau ikut sebenar mama yang jaga.. haha.. saya tukang belai dia je..

    Ok.. semoga Teddy dapat menerima Molly dengan seadanya.. sebelum berakhir.. silalah nikmati gambar Molly yang comot momot ni.. sebab husben cakap nak mandikan tapi tak buat-buat lagiiiii... pemalas betul kau ni zetty.. dok harap kat husben..



Tata..

No comments:

Post a Comment